Frivillig teams

Frivillig-
teams

Jesus har befalet sine kirkeledere og sit folk at vokse i arbejdet med udrustning og tjeneste, så vi kan vokse op til modenhed – og fuldt ud repræsentere Kristus (Ef. 4:12).

I Næstved Bykirke sker det bl.a. ved at deltage som frivillig i et team. Alle medlemmer af Næstved Bykirkes familie stiller sig til rådighed som frivillig til at tjene med inden for et eller flere områder i kirken.

Du kan vælge at tjene med blandt de 12 områder, som vi har listet nedenfor.

Find det område, som passer dig og dine talenter bedst:

Se herunder 👇🏼

frontteam

Dette venlige team elsker at tage imod mennesker og få dem til at føle sig accepterede og hjemme her i Næstved Bykirke. De tager imod gæster med et varmt smil, svarer på spørgsmål og beder for folk (velkomst-, informations- og bedegrupper samt engelskoversættelse).

Udfyld formularen for at få mere at vide om frontteamet.

Køkkenteam

Dette team skaber og opbygger fællesskab ved at lave kaffe og tilberede et let måltid efter gudstjenesten. Køkkenet er deres domæne, hvor de tjener Herren ved at tjene menigheden og skabe hjerterum omkring måltiderne. Dette team er ansvarlig for oprydning i køkkenet.

Udfyld formularen for at få mere at vide om køkkenteamet.

Børneteam

Dette team skaber et kreativt og trygt miljø, hvor børnene lærer Biblen at kende og møder Jesu ægte og STORE kærlighed. Teamet hjælper børnene til at få et personligt forhold til Gud gennem tilbedelse og lovsang, bøn, kreative aktiviteter, spil og bibelhistorier.

Udfyld formularen for at få mere at vide om Børneteamet.

Ungdoms-
team

Dette team ønsker at hjælpe tweens og teenagere med at finde vej i livet gennem spændende gruppesamtaler, interaktive spil, relevant undervisning, fælles måltider og tilbedelse og lovsang.

MeetUp Teams

Du kan være med i forskellige MeetUp Teams, f.eks.:

Ungevoksne (mellem 17 og 30), Åben Kirke, Singler, Band of Brothers, Seniorer osv.

Når vi er sammen i disse teams, opbygger vi venskaber og støtter hinanden, mens vi spiser sammen, tilbeder sammen og deler forskellige interesser eller arbejdsopgaver sammen.

Udfyld formularen for at få mere at vide om MeetUp Teams.

Kreativteam

Dem, der er med i Kreativteam, har opgaver, der ligger ud over den ugentlige gudstjeneste. De tager sig f.eks.af kampagner på de sociale medier, laver videoklip med vidnesbyrd og annonceringer, PowerPoints og digital markedsførings-strategier.

Udfyld formularen for at få mere at vide om Kreativteamet.

Produktions-
team

Din tekniske kreativitet og kunnen hjælper os med at kunne bringe Ordet og tilbede og lovsynge ved hjælp af lyd, kamera, lys, skærme og andre visuelle elementer.

Udfyld formularen for at få mere at vide om Produktions-teamet.

Eventteam

Dette team har ansvar for de møder, konferencer og samlinger, som Næstved Bykirke afholder. Det indebærer at sørge for catering, udsmykning, gaver, planlægning og at hjælpe med transport og andre ting, som vores gæstetalere har brug for.

Udfyld formularen for at få mere at vide om Eventteamet.

Outreach- & Hyrdeteam

Vores Outreachteam går ud i det omkringliggende samfund og inviterer ind og rækker ud med Guds kærlighed for at nå de lidende og de fortabte og invitere dem til at komme tilbage til Faderen.
F.eks.: Værestedet, Loppebiksen, Legestuen og Gadeteam.

Vores Hyrdeteam udøver kærlighed til mennesker ved at komme på besøg, gennem bønnekæder, rådgivning og udfrielse samt fællesskabsmøde hver onsdag kl. 10.00.

Praktiskteam

Dette team har opgaver i kirken, der ligger uden for den ugentlige gudstjeneste. De hjælper med at ordne haven udenfor og planterne indenfor, små bygningsprojekter i og rundt om kirken, kører affald væk og andre mindre opgaver, f.eks. elarbejde, maling, rengøring, indretning osv.

Lovsangs-
team

Ved hjælp af sang og musik åbner dette team op for, at vi kan komme ind i den levende Guds nærvær gennem lovsang og tilbedelse.

Alle, som har en god stemme og kan spille et instrument af en eller anden slags, er velkomne til at tilmelde sig Lov-sangsteam.

Administrations-
team

Dette team har opgaver i kirken, der ligger uden for den ugentlige gudstjeneste. De hjælper med at tage sig af økonomien, fondsansøgninger, service og andet administra-tionsarbejde.